Diskuze k článku

Hysterie vyvražďování ptáků vesele pokračuje

Příspěvků 80

23.6.2007 8:24

dovětek

sronin 81.?.?.?

..... a nekupujte Tamiflu ....

138133

23.6.2007 18:36

RE: dovětek

zednik 88.?.?.?

Reakce na 138133

Jako 60 tilety vegetarian si matne vzpominam na citat jednoho moudreho muze - Pokud budou na Zemi jedina jatka,potud budou valky.A moje ego dodava, nevedomost je zlocin,HLAVNE PROTI SOBE. [zahanbení]

138188

23.6.2007 9:09

k h5n1

ladaa 213.?.?.?

zdravím,
bydlím v 3km ochranném pásmu (cca 2km od Tisové), a tak se nás bezprostředně dotýkají veškerá opatření. A zcela je chápu.
pane Stwora, kdo je podle vás více kompetentní, než vrchní/krajský hygienik pro ČR? kanadský, americký nebo snad celosvětový hygienik? Nebo vy? Ještě že tu moc nemáte.
Vaše doporučení ala hygienika jsou naprosto mimo. Jíte drůbeží maso? Pracoval jste někde v podobném provozu, víte jak vůbec tyto provozy fungují? Nejspíše ano, ale pouze z vaší židle, na které sedíte 7000km daleko. Vaše naprosto infantilní doporučení nepusinkovat se s ptáky, nejíst jejich výkaly, to myslíte, že tady v čechách někdo dělá? Možná tak ta paní s papouškem.
Chodíte do práce, pohybujete se mezi opeřenci, kteří víří podestýlku a prach, a nenosíte ani respirátor. Takhle to děláte spoustu let, až jednou ráno vidíte 1/3 chovu mrtvou. Doba mezi vnějším projevem nákazy (horečka, žízeň, nechuť k jídku) a smrtí je jedna hodina. Ve vzduchu chřipka může být několik dnů/týden?
Do chovu se chřipka dostala zvenku, tzn. od stěhovavých ptáků. Nařízení, aby se sledovali mrtví opeřenci, už nese své ovoce. Byly nalezeny uhynulé kusy a jen opatrnost z nezpůsobení paniky zabránila zprávě, že uhynuly na h5n1. Našlo se několik uhynulých labutí už minulý týden, ale to nikoho vir h5n1 vůbec nenapadl.
Svou práci děláte dobře, nevím o nikom, kdo by podobnou snůšku kravin vůbec napsal. Ale pište, je aspoň sranda. Jen cynik může napsat, že vyvražďování pokračuje "vesele". Uff. Zábavné by to možná připadalo pouze Vám.
Na hygienika byste se musel jinak snažit, než se rozdurděně rozčilovat zpoza velké louže.
Kdyby na vašich bedrech spočívala zodpovědnost za život tisíců lidí (přece jen na h5n1 umřelo 191 lidí, a pracovat na farmě a bytí se zvířaty 8-10 hodin denně je téměř to samé, jako s nimi bydlet), o utracení včech opeřenců v nebližším okolí by se vám rozhodovalo snadno. Má větší cenu jeden dva pět nebo tisíc opeřenců, nebo člověk? Zemřel byste sám, aby opeřenci mohli žít? Léčil byste malomocného, nebo smrtícím virem nakaženého člověka bez ochranných pomůcek?
Těžko. Přijeďte se pomazlit a popusinkovat s krůtami nakaženými virem, na který člověk umírá bez možnosti léčky (ano, tamiflu nezabírá).
Tamiflu si koupit nehodlám (ani nám ho tu nikdo nenutí - lidi přímo zůčastnění ho dostali povinně, a zdarma), a tak si akorát přeju, ať je toto ohnisko nákazy 100% odchřipkováno, a žádný další výskyt viru se už nepotvrdí.

lada
ps. kanada vám dává pěkně za uši, ani se nepozastavíte nad tím, že vaše názory už téměř naprosto splynuly do proudu konzumu vševědomosti tak typické pro amerokanadské obyvatele

138136

23.6.2007 10:03

RE: k h5n1

miro.slav 89.?.?.?

Reakce na 138136

A presne takito ludia ako ladaa sa budu citi velice ukrivdeni,ked pridu mimozemstania a zacnu sa chovat k ludom presne tak ako sa my chovame k zvieratam.
A ti mimozemstania iba pouziju presne tie iste argumenty ako ladaa:ma vacsiu cenu tisic ludi alebo jeden mimozemstan?

138138

25.6.2007 9:20

RE: k h5n1

Starman 131.?.?.?

Reakce na 138138

A copak to není pravda? Má větší cenu 1000 lidí s životností 80 let a efektivni dobou kdy můžou pracovat 25 let, nebo mimozemšťan, který má životnost 7000 let s efektivní dobou 6000 let?
Já říkam, že až sem přiletí mimozemšťani, budou mít právo se chovat jak budou chtít. (To ovšem neznamená, že se nebudu bránit kýchaním a kousánim zuby nechty.)

A to že vybijí lidé pár tisíc hus znamená, že zachráni deseti tisíce stěhovavých ptáků, kteří zemřou jen hladem, stářím, jako svačina, unavou, či otravou. [smích]

138352

23.6.2007 12:03

RE: k h5n1

Grovik 89.?.?.?

Reakce na 138136

A jak souvisí příspěvek s tím co napsal pan Stwora?
Osobně pokládám celou věc za těžce přehnanou.
Pokud jste takový odborník tak jistě víte, že k tomu přenosu H5N1 na člověka, který je tak zlověstně otloukán o hlavu (a kterého se vážně nebojím) došlo jen TOTÁLNĚ vyjímečně a to v podmínkách kdy by se na Vás přenesl nejspíš i Kočičí mor.

Kdo z toho bohatne jsou farmaceutické firmy, které po vzoru novodobých šamanů, jsou ochotny prodat lék i proti smrti jen aby něco trhli.

Nemám strach z ptačí chřipky, nakonec ta je tu s námi už miliony let. Mnohem větší strach mám s hlupáků, jsou tu kratší dobu, ale nadělali mnohem víc škody.

138150

23.6.2007 12:05

RE: k h5n1

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 138136

No, ja nejsem zadny hygienik, ale vzhledem k tomu co pisete si dovolim znovu upozornit na bod 11:

"Zvířata, která přežijí, poslouží jako základ pro další chov. Lze totiž očekávat, že mají proti viru přirozenou imunitu a existuje poměrně slušná šance, že ji jejich potomci zdědí."

Pokud je mezi projevem nakazy a exitusem jen jedna hodina, pak je ocividne, ze zbyle 2/3 drubeze melo bud prirozenou obranu, silnejsi imunitni system nebo proste stesti.
Pokud by jich par za dalsich nekolik hodin zemrelo - tak by to byly opet slabsi kusy.

Zabijet kvuli tomu i papousky daleko od daneho chovu drubeze je zhovadily projev diktatu statni moci a nepripustny zasah do osobniho vlastnictvi a prav jednotlivce.
V deklaraci lidskych prav je jasne uvedeno, ze osobni vlastnictvi je nedotknutelne. Ale to by se pani zrejme musela branit se zbrani v ruce... [oči v sloup]

Co chci rici je, ze vybijeni vsech kusu je nemoudre rozhodnuti. Vyckani jeste den ci dva na uhyn dalsich kusu, nasledne vystehovani chovu a dezinfekce prostor by byla i do budoucna mnohem lepsim resenim. Je velice pravdepodobne, ze prezivsi kusy a jejich potomstvi budou mnohem az radove oddolnejsi proti dalsi zavlecene infekci - a ze to drive ci pozdeji prijde zase...

Drubezi maso je pri tepelnem zpracovani od moznych zbytku viru H5N1 ocisteno a je nezvadne.

Az zodpovednost za "tisice lidi" - kolik ze jich na te farme opravdu prijde do styku s drubezi? 10? 20?

A kdo rika, ze lidsky zivot ma vetsi cenu nez jiny zivot, treba toho papouska ci slepic lidi okolo...? A pokud to tvrdite, tak by me zajimal duvod PROC ma podle VAS vetsi cenu. Neni to nahodou jen proto, ze jste clovek a tuto vetsi cenu mu PRISUZUJETE?

Pokud to vezmeme z globalniho hlediska tak papousek prirode neskodi, planetu nenici a ostatni tvory pro svou spotrebu nezabiji = z hlediska prirody je mnohem lepsi, zahyne-li 1 000, 10 000 ci nejlepe milion lidi, nez jeden papousek.
Tak to treba muze videt priroda ze sveho hlediska. Chapete, kam ti mirim? Cenu zivota zadneho tvora nelze stanovovat z pozice jineho ziveho tvora, protoze takove stanoveni ceny zivota je subjektivne zkreslene.

138151

23.6.2007 13:00

RE: k h5n1

bubak 89.?.?.?

Reakce na 138151

Pripominka k bodu 11 je dobra, ale zvirata mohou byt nakazena a virus se nemusi projevit. Takze mozna prezila ne diky imunite, ale protoze virus jeste nezacal radit.

V deklaraci lidskych prav se take pise cosi o pravu na zivot, vlastnictvi je az za timto clankem.

Zbytek prispevku radsi komentovat nebudu. Jo, nahodou jsme lidi, takze vsechno berem ze "sveho subjektivniho pohledu"

PS: jsem z Ceske Trebove, asi 15 km od Tisove.

138155

24.6.2007 22:24

RE: k h5n1

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 138155

Jiste hygienicka opatreni proti nakaze jsou nutna, ale jak je uvedeno. Rocne zemre 40 lidi na ptaci chripku. a to prevazne v regionech, kde drubez je i mimo praci ve styku s lidmi, a kde je problem s lekraskou peci. Na rozdil od me nebo od vas pokud mam informaci o nakaze, tak pri prvnich chripkovych priznacich vyhledam
lekare adostanu tamiflu, jetsli zabere to uz je draha vec. To je vsak ten rozdil mezi CR takovou Indonezii, ktere vede umrtnost na tuto chorobu. Miliony lidi umiraji v tzv. tretim svete na choroby, ktere umime lecit a nemyslim ze by ptaci chripka byla v "top" casti zebricku chorob u obuvatelstva jako v civilizovanem svete. I pripadna epidemie velmi pravdepodobne bude mit sve ohnisko v zemi jako Indonezie.

138338

23.6.2007 13:02

RE: k h5n1

Agatha 85.?.?.?

Reakce na 138151

Je to jednoduché, prostě se to vrátí. Vykřikování o tisících lidských životů a zodpovědnosti za ně a tvrzení, že tisíce kusů drůbeže mají menší cenu, než lidský život, je nádherná ukázka vykristalizovaného fašismu. Toho skutečného, ne toho, který je tak označován. Díval jsem se na konec klíčového zápasu Sparty, kde vítězstvím získala titul. Při závěrečném veselí polovina stadiónu hajlovala (kdyby jen kotel.) Akorát že s obměnou, ručičky pěkně předpažené a stálé pohybování prstíky (i čeští fašisté jsou Švejky). Když to celé vyvražďovací šílenství necháme, tak bude za čas někdo vykřikovat, že "tito" lidé mají menší/větší cenu, než jiní. Nebo vlastně - vždyť už se to říká.
V jiných částech světa se s ničím nemazlí a při nákaze klidně vypálí celou městskou čtvrť (jako ty krůty). Vybíjejme, vybíjejme, budeme nakonec sami vybiti. Skutečnými nácky, kteří jsou v tu chvíli přesvědčeni, že zachraňují to "cennější" a obětují to nebezpečné, nakažené, smradlavé ...

138156

25.6.2007 11:22

RE: k h5n1

Starman 131.?.?.?

Reakce na 138156

Stop vraždění komárů. Pojďme vypálit všechny tovarny na repelenty, placačky a pod. Mohlo by zemřít tisíce komárů, klišťat a podobných hmyzáku. Přece pohodlí lidí není důležitější než tisíce hmyzáku zabitých každou hodinu.

Život komára má obrovskou cenu!

A nebo že bysme zabránili mnoha mrtvým tím, že bychom vyhladili jejich druh? Zabijeme miliony, aby za pár let neumřely miliardy stářím?

138361

23.6.2007 17:39

RE: k h5n1

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 138151

Nechtěl byste ještě preventivně vypálit restaurace KFC? Tedy, ne že by si to nezasloužily za ty předražený hranolky... ale ne z důvodu prevence před nějakým virem.

138181

23.6.2007 13:46

RE: k h5n1

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 138136

Krásná ukázka té posranosti o které mluví.
Vyvražďovat zdravá zvířata je nesmysl.
1. Znamená to finanční ztrátu
2. Dává to prostor pro opětovné vypuknutí epidemie. (což se bojím je i účel proč to někdo prosadil)
3. Vyvražďují se zdraví ptáci. Od zdravého ptáka se pochopitelně nemůžete nakazit, ani kdybyste s ním spal, jedl jeho výkaly nebo ho snědl syrového...

Malomocného léčit? To je snad samozřejmost.
Proti lepře je alespoň v Evropě 100% odolných minimálně 90% populace a i pro těch 10% je nakažení mimořádně obtížné. Navíc lepra je normálně léčitelná antibiotiky. Nejsme ve středověku.

A to je další krásná ukázka posranosti lidí. Když nova odvysílala reportáž o lidech nakažených leprou, tak se na ní sesypali haldy dopisů, kde jim lidi nadávali jak můžou mít reportéři tu drzost vrátit se do ČR. (to, že ta reportáž byla evidentně natočená tak, aby děsila lidi na tom nic neomlouvá)

138158

23.6.2007 18:05

RE: k h5n1

Blue litr (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 138136

>Má větší
>cenu jeden dva pět nebo tisíc opeřenců, nebo člověk?

Podle vás asi nemá, podle mne život jako život.
Na té farmě zahynulo NA INFEKCI během pár dní více zvířat, než lidí na celém světě od roku 2003. Jak vidno, vás nechává úplně chladným, když se vyvraždí zbytečně dalších X tisíc zvířat. Jen abyste vy náhodou nepřišel k úhoně.
Jak říkal můj kamarád - lidí je jako sraček. Nechyběl byste.

138184

23.6.2007 18:12

RE: k h5n1

LG lg (zavináč) zion (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 138184

vy zjevne obhajujete zivot tech operencu.

Vite, jaky maji zivot? Vite, ze je uplne jedno, jestli je pozabijeji ted, anebo o trochu pozdeji? - jatka to jsou stejna.

A ted to hlavni nakonec. Jite maso prumyslove chovanych operencu?

138186

23.6.2007 19:25

RE: k h5n1

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 138186

Není to jedno. Když zemřou teď, budou nahrazení novými, kteří jsou stejně náchylní na H5N1 jako běžná populace. Pokud se nechají žít (a budou tak základem dalších chovů) virus vymizí zcela přirozeně.

138192

23.6.2007 20:41

RE: k h5n1

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 138192

Co když zrovna TOHLE je záměr?

138198

23.6.2007 23:13

RE: k h5n1

anti-anti 81.?.?.?

Reakce na 138198

A co když ti pláčci, kteří se setkali s tím virem jsou nakaženi, nejsou proti viru imunní, jen je u nich virus v inkubační době a jsou smrtelně nebezpečné. Stejně tak mohou být opeřenci skrytě nakaženi v chovech, kde se virus ještě neprojevil. Je sice hezké, že se odvoláváte na Gándího, ale ten nemyslel, že někdo bude dávat přednost zvířatům (ještě k tomu určeným k tomu aby je nějaký člověk zabil a snědl) před lidmi. V článku udáváte zajímavou statistiku, kde je vidět počet nakažených a zemřelých, která plně koresponduje s "hysterií". Vyplývá z ní jakou má pravděpodobnost nakažený člověk, že přežije. Jedním slovem malou i ve státech, které mají dobrý zdravotnický systém. Ptačí chřipka jako nemoc není zas tak nebezpečná, ale vybíjení je kvůli tomu, že v případě, že by se z ní mohla stát infekčně přenositelná nemoc z člověka na člověka a zemřely by až milióny lidí.

Nebo by jste chtěl riskovat životy lidí, kvůli tomu, že se nezničil chov s nebezpečnými opeřenci, kteří jsou neprodejní a nebezpeční? Vy by jste nechal nakažený chov jen tak ať si časem poumírá na nemoc, vy by jste riskoval životy lidí kvůli prodeji masa z drůbeže, která může, ale také nemusí být nakažena a nelze to zjistit?

138203

24.6.2007 1:25

RE: k h5n1

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 138203

No jo, ale lidi s poškozeným imunitním systémem mají vysokou úmrtnost vždycky.

138215

24.6.2007 10:28

RE: k h5n1

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 138203

U praci chripky je inkubacni doba nemoci velmi kratka. Proto se zavadi KARANTENA aby se ukazalo, jak moc je zbytek chovu nakazen. Muzeme ji prodlouzit na tydny, kdyz vam dny nestaci a je to.
Pak vime, ze zbytek chovu je zdravy a imunni. Vydezinfikujeme a jede se dal. Virus bez hostitele nemuze prezivat dlouho...

138248

24.6.2007 8:50

RE: k h5n1

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 88.?.?.?

Reakce na 138198

>Co když zrovna TOHLE je záměr?

Není. Zvířata z těchto chovů NIKDY nemají potomstvo. Ta se vykrmí a zabijí.

138232

24.6.2007 9:38

RE: k h5n1

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 138232

On je tam snad nějaký technický problém který brání aby potomstvo měla? A když potomstvo nikdy nemají, kde se potom ta zvířata pořád berou?

138240

24.6.2007 10:02

RE: k h5n1

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 88.?.?.?

Reakce na 138240

Je to záležitost systémová. Tato zvířata, v těchto chovech, se nerozmnožují, protože to tak je nastaveno. Koupí se malé krůty, vykrmí se, zabijí se, prodají se. Ta zařízení nejsou koncipována na rozmnožování. A proto je nesmysl spekulovat o tom, že zvířata přeživší chřipku by měla vliv na genofond druhu. Na rozmnožování jsou jiné farmy, kde jsou jinak chována i krmena. Tam by podobné spekulace měly smysl.

A vzhledem ke způsobu krmení a chovu by asi nastal i problém technický. Ta zvířata se zabíjejí dřív, než dosáhnou pohlavní dospělosti. Logicky, každé snesené vejce je pro výrobce masa ztracená investice.

Podívejte. Já netvrdím, že tento způsob chovu je kdovíjak humánní. Ale je to tak nastaveno, tak je nutno s tím počítat. To jsou fabriky na výrobu masa. A pokud by někdo nechal masné zvíře snášet vejce, prodělá, protože ten, kdo je snášet nenechá, vyrobí víc masa za míň peněz.

A pokud zaběhnu do detailů, zpravidla jsou to speciálně vytvoření hybridi, kteří dávno před pohlavní dospělostí naberou takovou hmotnost, že neunesou sami sebe a mohou pouze sedět. Což je, z hlediska efektivity výroby masa, to nejlepší, co může masná krůta dělat.

Zdůrazňuji, že se naprosto nezabývám humánností či správností takového způsobu chovu zvířat. Nelíbí se mi ani termín "výroba masa", ale to je jiné téma. Píšu pouze o tom, že hovořit o možném vlivu těchto zvířat na genofond druhu je scestné.

138245

24.6.2007 10:11

RE: k h5n1

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 138245

A nemyslíte si, že by ten "výrobce" (proboha co to je za slovo???) masa vydělal mnohem víc, kdyby ty odolné krůty začal rozmnožovat a prodávat ostatním chovatelům?

Vy tvrdíte, že tyhle druhy krůt se nemůžou rozmnožovat? Tak to se klonují? Nebo odkud se tedy berou, když se nemůžou množit standardní cestou?

138247

24.6.2007 10:47

RE: k h5n1

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 88.?.?.?

Reakce na 138247

>A nemyslíte si, že by ten "výrobce" (proboha co to je za slovo???) masa vydělal mnohem víc, kdyby ty odolné krůty začal rozmnožovat a prodávat ostatním chovatelům?

Výroba (zase ten termín ale nelze se mu vyhnout) krůťat je prostě jiný průmysl. Jako byste si k pekárně chleba přikoupil pole a pěstoval si vlastní obilí. Nic Vám v tom nebrání, ale je to prostě jiný byznys. A poněkud náročnější, rizikovější. Přičemž podobných chovů je potřeba méně, než těch masných. Všechno věc nabídky a poptávky. Navíc, chovat jedince se zvýšenou odolností proti chřipce, nebylo doposud nutné. A asi by to ani nebylo efektivní. Myslím finančně. Absolutní odolnost by nevznikla a náklady na "vytvoření" odolnějších jedinců by byly vyšší, než potenciál jejich zhodnocení. Rozumějte, ten výrobce by musel nechávat programově chcípat část své produkce, což by prudce zvyšovalo cenu jeho krůťat a ztrácel by na trhu konkurenceschopnost.

>Vy tvrdíte, že tyhle druhy krůt se nemůžou rozmnožovat? Tak to se klonují? Nebo odkud se tedy berou, když se nemůžou množit standardní cestou?

Psal jsem to už v předešlém příspěvku. Jsou to speciální hybridi, vzniklí křížením dvou stabilních plemen. Každé plemeno, které do křížení vstupuje, je plně životaschopné, což je dáno částečně genofondem a částečně způsobem krmení. Jejich potomstvo ovšem, má takové přírůstky masa, že se stává vlastně neschopným reprodukce. Což je zase ovlivněno částečně genofondem a částečně krmením.

Kdybystě chtěl, kupříkladu, chovat krůty, které budou spokojeně běhat po pastvinách, bude trvat delší dobu, než dosáhnou jatečnou hmotnost, za tu dobu toho víc sežerou a jejich maso bude tužší, protože budou vyběhané. Což, v konečném důsledku, zvýší náklady a sníží prodejnost masa. Takže zkrachujete a převálcuje Vás ten, kdo bude maso "vyrábět".

Bohužel, všemocný trh rozhoduje. [pláč]

138251

24.6.2007 12:12

RE: k h5n1

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 138251

>Výroba (zase ten termín ale nelze se mu vyhnout)

Vždycky se říkalo chov.

>Jako byste si k pekárně chleba
>přikoupil pole a pěstoval si vlastní obilí.

Spíš jako že si část úrody nechám na zasetí. To je snad normální ne?


>Navíc, chovat jedince se zvýšenou odolností proti
>chřipce, nebylo doposud nutné.

Nebylo, a co? Teď by se to hodilo.

>A asi by to ani nebylo
>efektivní. Myslím finančně. Absolutní odolnost by nevznikla

I kdyby nebyla úplně 100%, určitě by byla nesrovnatelně vyšší než dnes, a to pravděpodobně už o pár generací.

>a náklady na "vytvoření" odolnějších jedinců by byly
>vyšší, než potenciál jejich zhodnocení. Rozumějte, ten
>výrobce by musel nechávat programově chcípat část své
>produkce, což by prudce zvyšovalo cenu jeho krůťat a ztrácel
>by na trhu konkurenceschopnost.

Proč by musel? Stačilo by aby nakoupil přeživší ptáky z nakažených chovů.
A i kdyby se někdo pokoušel vytvořit plemeno dost nelidským způsobem (i když co je na tomhle oboru lidský, že jo?) pomocí záměrného šíření nákazy, tak by se mu možná taky vyplatilo. Myslim si, že by si farmy kupovaly radši o něco dražší, ale odolné.

138257

24.6.2007 18:30

RE: k h5n1

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 84.?.?.?

Reakce na 138257

Inu, nezbývá mi, než se sklonit před silou Vašich argumentů. Jen se divím, že se ta odolnost už dávno nevyvinula ve Vietnamu. Tam to chcípe na chřipku už pěkných pár ptačích generací. Nebo proč sakra má každou zimu chřipku moje babička, matka, otec, žena, já i moje děti? A ne a ne se vyvinout obranyschopnost.

Já vážně nemohu vyvracet všechny kokotiny, které někdo vypustí. Víte, tyhle obory se poměrně dlouho studují na odborných školách. A je CO studovat. Proč si nezkusíte sám, podnikat v zemědělství? Třeba máte pravdu, Vaše geniální myšlenky Vám vynesou majlant a přepíší se skripta. Ale já bych do toho nešel. Rizikovější než zemědělství je asi jen burza.

138298

24.6.2007 18:43

RE: k h5n1

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 138298

Tedy jestli vy i celá vaše rodina rok co rok umírá na chřipku, tak to vám tedy nezávidim, to musí bejt život na prd. [překvapení] [chechtot]

Ani v tom Vietnamu to neni víc jak pět let. Kolik je to generací? Jaký procento ptáků tam v průměru vymírá? Čim větší rozšíření nákazy, tím rychleji se rozšíří i odolnost. Na to nepotřebuju VŠ zemědělskou, to je vcelku prostá matematika.

Nevím co přesně se takový škole učí, ale z toho mála co jsem slyšel si rozhodně nedělam o úrovni výuky iluze. Ale můžete mě poučit, co vás tam učí a jak vysvětlují, že pro krůty neplatí zákony genetiky.

V "masným průmyslu" podnikat nehodlam, příčí se mi to z morálních důvodů.

138301

24.6.2007 19:24

RE: k h5n1

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 84.?.?.?

Reakce na 138301

>V "masným průmyslu" podnikat nehodlam, příčí se mi to z morálních důvodů.

To je ovšem velká škoda pro lidstvo. No, budem to muset nějak přežít.

138311

25.6.2007 1:32

RE: k h5n1

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 138311

Pořád čekám na to yvsvětlení, proč pro krůty neplatí základní zákony genetiky a matematiky. Takže místo přiblblých vtípků byste moh radši odpovědět.

138347

25.6.2007 6:14

RE: k h5n1

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 84.?.?.?

Reakce na 138347

Proč nemá smysl nechávat chcípat krůty, aby se zvýšila odolnost jejich potomstva, jsem už psal a není k tomu co dodat. Já trdím, že se to nevyplatí, Vy tvrdíte, že ano. Na tom není nic k diskuzi.

138349

25.6.2007 11:26

RE: k h5n1

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 138349

Tak dobře, možná nevyplatilo, ono to je vlastně věc toho komu se to nakazilo. Ale co drůbež co mají lidi v okolí? Proč tu vyvražďovat?

138362

26.6.2007 6:56

RE: k h5n1

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 84.?.?.?

Reakce na 138362

>Ale co drůbež co mají lidi v okolí? Proč tu vyvražďovat?

Nevím. Z hlediska epidemiologického to nedává valný smysl. Myslím, že virus bude mít problém urazit vzduchem deset metrů. Ale připomíná mi to jednání krizového štábu při šílenství kolem moru prasat (nebo co to před pár lety bylo). Byl jsem členem. Všichni věděli, že jakákoli opatření na státních hranicích jsou směšná (desinfekční rohože, zabavování salámů...), protože naprosto nemají vliv na hlavní riziko přenosu, t.j. přenos divokou zvěří. A to neovlivní nikdo.

Ale prokázali jsme revoluční bdělost, ne? Nikdo nemohl říkat, že jsme nepřijali opatření. [oči v sloup]

138454

24.6.2007 15:51

RE: k h5n1

Aja 74.?.?.?

Reakce na 138247

>A nemyslíte si, že by ten "výrobce" (proboha co to je za
>slovo???)

Termin vyroba, ci velkovyroba masa naprosto odpovida realite.

O chovu mohla mluvit moje prababicka.
Chovala par slepic na vajicka, jednoho kohouta, obcas nektera slipka "zacala kvokat", kvocnu parababicka usadila na vejce, z novych kurat casem vybrala budouci slepice- nosnice a ostatni kuratka prisla na nedelni stul.
To bylo ovsem v dobe, kdy se maso jedlo jednou, dvakrat v tydnu.
[smích]
Apetit dnesniho konzumenta muze uspokojit jen "vyroba" a podle toho to vypada.

138284

24.6.2007 18:39

RE: k h5n1

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 84.?.?.?

Reakce na 138284

Děkuji Ájo. Aspoň někdo chápe, že neobhajuji mučení zvířat, ale popisuji realitu. Realitu, kdy chce mít konzument na stole měkoučkou krůtičku a to co nejlevněji. To dělá z chovu zvířat průmysl a
>podle toho to vypada.

138299

25.6.2007 10:59

RE: k h5n1

Robocrep 194.?.?.?

Reakce na 138198

>Co když zrovna TOHLE je záměr?

Hlavně nikdy nezapomenout zlikvidovat domácí slípky v okolí. Hrozí totiž, že by si lidé začali uvědomovat výhody malého domácího chovu. [pláč]

138359

25.6.2007 12:25

RE: k h5n1

leo69 89.?.?.?

Reakce na 138359

>>Co když zrovna TOHLE je záměr?
>
>Hlavně nikdy nezapomenout zlikvidovat domácí slípky v okolí.
>Hrozí totiž, že by si lidé začali uvědomovat výhody
>malého domácího chovu. [pláč]

Co když zrovna tohle je záměr, ke kterému pomalu a jistě má dospět rozpoutávaná histerie kolem ptačí chřipky?

Začíná to sem tam objevením nakažené skupinky, bude to pokračovat nacházením dalších a dalších ohnisek nákazy. Panika mezi lidmi se bude zvyšovat, bude záměrně zesilována a skončí to likvidací a zákazem veškerých domácích malochovů. Účelem všeho bude uskutečnění absolutní závislosti lidí na určitém centru dodavatelů, bez jejichž milosti a vůle se nikdo nenají.

Docela dobře by do toho i zapadalo, jak se tady v diskuzi již někdo zmiňoval, to, že se nová mláďata (po vybití chovu při nákaze, nebo i prodeji) kupují a obnovují z určitých chovatelských center. Pouze tato mocensky hlídaná centra budou mít certifikát na obnovu chovů a prodej nových, k nákaze odolných, naočkovaných jedinců... (O tom, že nákaza bude na neočkované druhy záměrně šířena se snad nemusím ani zmiňovat.)

Dále by k tomu mohlo i patřit to z další diskuze o geneticky upravených osivech - tzv. GM, kdy bez každoročního zakoupení nového osiva nikdo nezaseje. Bez zakoupení produktů naočkovaných kurů domácích nepořídí vejce ani maso (něco podobného probíhalo i v minulosti s nemocí šílených krav), bez zakoupení balené vody se k neznečištěné vodě nedostane atd, atd...

Je to jen nástin možného budoucího vývoje a to pouze k zamyšlení, prosím nekamenovat! [mrknutí jedním okem] [vyplazený jazyk]

Ale třeba to vše vidím jen moc černě, třeba mnou zmíněné nemoci nejsou pěstovány uměle ve vojenských laboratořích mocných, nejsou to pokusy, které se občas mohou vymknout z rukou - viz např.AIDS, díky kterému se prý zase naopak měly regulovat počty určitých ras. Třeba je to vše jen čistě obrana matky přírody a umělé chovy se jen vymykají lidem z kontroly díky honbě za ziskem, nedodržováním přirozených vývojových cyklů, antibiotikům, hormonům, masokostním moučkám atd...

m,[smích]

138366

26.6.2007 4:36

RE: k h5n1

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 138366

Taky jsem o tom jako spravny paranoik premyslel, navic slepice se daji i pred ruznymi rekvirovacimi organy schovat lip nez prase. A takove vajicko je protein, ktery dokaze udrzet pri zivote lidi i v krusnych casech valecnych. [mrknutí jedním okem] [smích]

138449

23.6.2007 23:40

RE: k h5n1

LG lg (zavináč) zion (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 138192

kardinalni problem je v tom, ze virus se udrzuje mezi volne zijicim ptactvem, ze...

138206

25.6.2007 9:39

RE: k h5n1

Michajlo 85.?.?.?

Reakce na 138136

Ty vaše řádky jsou skutečně tak akorát na [bliji] !

Zřejmě nemá cenu s lidmi jako jste vy dlouho polemizovat; je to v Česku už jako kdysi za komunistů; ODS (vláda jedné strany, už jen chybí, aby si to zakotvili v ústavě jako kdysi komunisté!) něco nařídí, (byť to byla sebevětší blbost a zhovadilost) a malí čeští prosťáčkové se po..... do kalhot!

Nebojím se žádné ptačí chřipky, drůbeží maso jím, kdy mám na ně chuť a celou tuhle kampaň považuji za stejnou hysterii, jako tu v jiné rovině sice, ale stejnou hysterii s kouřením!!!

138356

23.6.2007 10:33

zdání

Az 89.?.?.?

Víte, někdy se mi zdá, že si na Zvědavci chce každý stěžovat na cokoliv. Ať už jde o 1000 jmenný seznam no-fly-list, který neomezuje žádného spořádaného občana a dokonce ani ne naprostou většinu nespořádaných občanů, nebo prevence rozšíření ptačí chřipky. To je u nás poprvé, co se objevil vir H5N1 ve stádu. Nemyslíte, že je lepší možná i zbytečně zabít několik slepic, než riskovat pandemii?

138141

23.6.2007 13:11

To je slepici holokaust

Leon Kreutzfeld 62.?.?.?

Neuveritelne, co se v tom Kocourkove deje.

138157

23.6.2007 13:46

drubezi vykaly a moc

KoZe koze (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

jen bych rad nadhodil informaci o tom, ze drubez (stejne jako ostatni ptactvo) nema vymesovani rozdelene na moc a vykaly, ale ma tyto dve veci spojene do jednoho vyvodu (myslim ze se tomu rika kloaka)
Nobo nekdo z vas videl slepici curat ? [smích]
prosim o opraveni teto smesne chyby v clanku

138159

23.6.2007 15:38

RE: drubezi vykaly a moc

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 138159

>Nobo nekdo z vas videl slepici curat ?

Pravda. Napsal jsem nesmysl Díky. [zahanbení]

138165

24.6.2007 19:03

RE: drubezi vykaly a moc

lesov 83.?.?.?

Reakce na 138159

A jak to dělá kohout? A co křepelky?! [velký smích]

138308

23.6.2007 14:27

Cena jediného lidského života

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 85.?.?.?

Bývaly doby, kdy hejno drůbeže mělo větší cenu, než lidský život. Autor buď zamýšlel svůj článek jako provokaci nebo náleží k obdivovatelům výše zmíněných dob.

Soudím, že lidský život nemůže být vyvážen sebevětším hejnem drůbeže, třeba i rozšířeným o zástup papoušků. Z tohoto pohledu shledávám zákrok veterinářů v Tisové za zcela správný.

Sebemenší riziko, že se zde prokázanou ptačí chřipkou nakazí a zemře byť jediný člověk, je dle mého názoru naprosto nepřípustné. Pokud autor takové riziko v zájmu přežití drůbeže připouští a dokonce doporučuje, pak je úplný ( ... s ohledem na zveřejnitelnost tohoto komentáře autocenzurováno).

138161

23.6.2007 18:07

RE: Cena jediného lidského života

Blue litr (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 138161

V čem je lidský život cennější než život zvířete?

138185

23.6.2007 19:23

RE: Cena jediného lidského života

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 138161

Ale vy nechápete podstatu článku. Nejde jen o to, že se ti ptáci zabíjí zbytečně, ale taky o to, že zabíjením ptáků odolných proti infekci a nahrazením novými se udržuje virus v činnosti. Pokud by se nechali žít, virus by během pár let úplně vymizel. Když se bude praktikovat tohle, půjde tím virus udržovat při životě klidně tisíce let.

138191

23.6.2007 15:36

Jankům

Kropáč 89.?.?.?

Informace z března 2006
Jak ukazují zkušenosti z posledních měsíců, nakazit se ptačí chřipkou není vůbec jednoduché. V našich podmínkách je to prakticky nemožné. Tedy pokud někdo nepraktikuje obyčeje některých asijských zemí - nepije syrovou ptačí krev, nevysává hleny z nosních otvorů živým kohoutům při kohoutích zápasech či nechodí spát se slepicemi … do jedné místnosti.

Na dotazy veřejnosti typu – máme odstranit ptačí krmítko z našeho okna? Máme dál chodit krmit labutě k Vltavě? Máme ze zahrady odstranit ptačí budky? Můžeme pouštět ven naší kočku? Jak zabránit, aby se jiřičky vrátily do hnízda na našem domě? Na naší škole je čapí hnízdo – nemělo by se odstranit?

Všem odpovídáme: Chovejte se tak, jak byste se chovali, kdybyste o ptačí chřipce nikdy neslyšeli. Těšte se s přítomnosti ptáků ve vašem okolí a pomáhejte jim. Budete-li se chovat normálně, nehrozí vám žádné nebezpečí.

Při nálezu zraněného či zjevně nemocného ptáka, je normální se ho nedotýkat a informovat o podrobnostech nálezu co nejrychleji místně příslušnou záchrannou stanici pro handicapované živočichy. Kontakty na stanice jsou na www.zachranazvirat.cz. Záchranná stanice se ve spolupráci s Státní veterinární správou postará o odborný odchyt a další vyšetření. Je-li takových ptáků více pohromadě či jsou-li ptáci mrtví, je nutné zavolat rovnou Státní veterinární správu.

138163

23.6.2007 16:05

Proč vybili slepice ve městě

svoboda jirisvoboda (zavináč) bigstring (tečka) com 82.?.?.?

Chápal bych vybití těch krocanů, oni by stejně asi dříve nebo později chcípli, a kdyby ne, stejně by se jejich maso nemohlo dát do prodeje. Ale proč vybili všechny slepice ve městě? To je opravdu jen zcela zbytečná hysterie, a skandál je to, že jejich majitelé dostali 50Kč za kus! Tomu nelze říci nic jiného než že je to zlodějna. Jinak celou histerii kolem ptačí chřipky zřejmě vyvolaly farmaceutické firmy, to se jinak vysvětlit nedá

138170

23.6.2007 16:12

RE: Proč vybili slepice ve městě

Hastrman 71.?.?.?

Reakce na 138170

Tak me napada, ze kdyz se musi utratit tolik zvirat, ze by se melo zalozit pestovani krokodylu. Nastalo by zlevneni kabelek a luxusnich bot. [chechtot]

138171

23.6.2007 17:51

Lidi, lidi

Julian 66.?.?.?

kam vy na ty blbosti chodite. O tom odstraneni drubeze v oblasti rozhodli lide, kteri vedi o problemu asi stokrat vic nez vy a udelali to, aby zabranili epidemii a mnohem vetsim ztratam. Navic ti ptaci zemreli rychle a pomerne bezbolestne.
Kazdy rok jsou lidmi otraveny z podobnych duvodu stovky milionu potkanu, krys a mysi. A to jsou savci. Zvirata mnohem inteligentnejsi nez kruty nebo slepice a nikoho to nezajima. A pritom smrt otravou je mnohem delsi a bolestivejsi.

138182

23.6.2007 20:05

Nejsem žádný velký milovník zvířat, ale...

Brixenský vězeň brixenskyvezen (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Jeden by řekl, že stejně jako v případě opakovaného vtipu, který přestává být tímto humorný, i opakovaná, na vratkých základech postavená fáma přestane vyvolávat hysterii. Opak je zřejmě pravdou.

Jak jsem poznamenal v titulku, nejsem žádným velkým milovníkem zvířat, na těch slepicích mi vpodstatě nesejde, ale v rozčilení mě uvádí to, jak jsou lidé vystrašeni jakousi náhle se vynořivší zvířecí nemocí bez valných obětí, přičemž je nechávájí v klidu takové věci, jako je postupující, nebál bych se říct, soumrak demokracie, všeobecné monitorování lidských životů, hrozba mezinárodního konfliktu, lži politiků a podobně.

Pokud ovšem by zemřely ony v první vlně "ornitochřipkové" hysterie vypočítané miliony občanů naší republiky, jsem ochoten tento výrok přehodnotit a uznat svou chybu...

(Tak mě napadlo, že bych si šel do oné obce dát do restaurace kuřecí řízek, pokud by byl vůbec k mání - mohla by to třeba ještě natočit některá ze soukromých televizí a nějaký cz.aktuální internetový zpravodajský server by ze mě nakonec udělal sebevraha.)

138197

23.6.2007 23:47

RE: Nejsem žádný velký milovník zvířat, ale...

Striga 85.?.?.?

Reakce na 138197

V současné době se množí stížnosti na doktory pro sebemenší blbost, a nedovedu si představit, jak by bylo stěžováno na kompetentní lékaře a hygieniky, kteří by nebyli tak radikální a nechali na přírodě, jestli ptačí chřipka volně zmutuje nebo se tiše odplíží poražena do propadliště dějin.

Už máme docela odolnou tuberkulozu, vzdorující antibiotikům, klíšťata s boreliozou a horší encefalitidou, mraky nepříjemných alergií, ale řada lidí bude statečně vykřikovat, že strach ze zmutování viru do smrtelné podoby je jen poklonkování firmám, které na tom chtějí vydělat.

My čecháčci raději chcípneme, jen když nevydělá ten, o kom si to myslíme, že?

138207

24.6.2007 1:32

RE: Nejsem žádný velký milovník zvířat, ale...

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 138207

Netrpíte náhodou nosofobií, pane čecháčku? [oči v sloup]
Většina fobií je léčitelná. Zajděte si za psychologem. Nemusíte se stydět, nějakou fobií trpí každý desátý člověk. navíc dneska je tak nějak v módě chodit k psychologovi. Vím, že uvědomit si že je váš strach iracionální je asi těžší než třeba u arachnofobie, ale prosím vás zkuste to. Uleví se vám od strachu, a pokud podobné věci vykřikujete často, tak se okolí uleví od vás.

138216

24.6.2007 1:34

RE: Nejsem žádný velký milovník zvířat, ale...

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 138207

Aha, tak je to mysofobie, nosofobie je strach že už tu nemoc máte, ale to je vcelku jedno...

138217

24.6.2007 9:54

RE: Nejsem žádný velký milovník zvířat, ale...

Brixenský vězeň brixenskyvezen (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 138207

Já jsem ale nepsal o doktorech - hygienicích. Psal jsem o všeobecné a zbytečné hysterii, potažmo o lidech, kteří jí propadají. Jak jste prokázala již před časem v jiné debatě, opět nereflektujete skutečný obsah příspěvku. Svědčí o tom i věta "...jen když nevydělá ten, o kom si to myslíme..." (Když už pominu, že je stylisticky neobratná a syntakticky chybná.)

A co se týče pojmu "čecháček", zde bych si dovolil citovat Pavla Eisnera: Nenávidím to slovo, tu lotrovskou zdrobnělinu Čecháček, a bylo by dobře, kdybyste je nenáviděli se mnou; neboť kdekoli zazní, bude pravděpodobnost 99:1, že zazněla z úst skutečného Čecháčka, tedy tvora, jehož každé dechnutí by mělo být políčkem pro každého Čecha.

Nejsem Čecháček, vy ano? Jsem Čech, hrdý a užívající rozumu!
Mimochodem mi, tuším, stále dlužíte odpověď na e-mail, který jsem vám psal stran debaty o kouření. To také o něčem svědčí...

138243

24.6.2007 17:03

...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 138207

Z určitého pohledu máte pravdu, přesunuli jsme zodpovědnost z pánaboha na doktory, potažmo na jiné autority. Pánbu nám to dává sežrat odolnou tuberkulózou, vzdorující vědeckým výdobytkům a mraky dalších novodobých morových ran, které s neúprosnou zákonitostí nahrazují ty, které se nám podařili "zlikvidovat" ... ale kdepak my, my na pánaboha nevěříme, my stejně dále a neochvějně věříme na vědu ... [mrknutí jedním okem]

138289

23.6.2007 21:28

Udržujte paniku ...

QWSAQ 193.?.?.?

Připomněli jste mi jeden starší článek:

http://www.matrix-2001.cz/v2/default.aspx?aid=1799

138199

24.6.2007 0:11

nemoralnost

Vily 85.?.?.?

tahle zalezitost mi prijde natolik nemoralni, ze postradam vhodnych slov

138209

24.6.2007 0:21

tubera

Vily 85.?.?.?

jo pred nedavnem jsem slysel ze na Ruzyn priletel american se silne nakazlivou formou tubery. Nemelo se preventivne cele letadlo + pro jistotu jeste letistni hala vyvrazdit, aby se zabranilo moznemu sireni infekce?

138210

25.6.2007 9:22

RE: tubera

JirkaF 89.?.?.?

Reakce na 138210

Jj, kdyby jen letiště, phe! Taky okolí aspoň 20km ! A ne, že se tomu někdo vyhne !

138353

25.6.2007 13:37

RE: tubera

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 138353

To mi pripomina stary vtip.

Zla zprava: Dva poslanci onemocneli na BSE.

Dobra zprava: Podle smernic EU je potreba vybit cele stado...

138372

24.6.2007 9:34

Stejně by byli zabiti a snězeni

Eiva pobox2006 (zavináč) centrum (tečka) cz 194.?.?.?

Jakápak hysterie vyvražďování. Stejně by krůty skončily na pekáči, až by měly vyšší váhu. A ta drůbež místních lidí taky. Rozdíl je jen v tom, že tohle není určeno k jídlu. Že člověk jí ptáky a zvířata je snad normální. A taky je normální, že člověk musí dodržovat pravidla bezpečnosti a chránit si zdraví. Nač plýtvat slovy o vraždění ptáků. Lidem je třeba pomoci, těm hladovým, nemocným a vykořisťovným a utlačovaným lidem.

138237

24.6.2007 18:27

RE: Stejně by byli zabiti a snězeni

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 138237

Koupit si černocha aby mi sloužil bylo donedávna taky úplně normální.

138297

24.6.2007 18:41

RE: Stejně by byli zabiti a snězeni

nitram.r 213.?.?.?

Reakce na 138297

ad: Koupit si černocha aby mi sloužil bylo donedávna taky úplně normální.

Ano, bylo. V Jů Es Ej. V Evropě skončilo otroctví poněkud dříve. Ikdyž dnes by jej kdejaký pažravec rád obnovil.

138300

26.6.2007 15:49

RE: Stejně by byli zabiti a snězeni

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 138300

Otroctví sice v USA nedávno skončilo, nikoliv však kupování lidí. V tom jsou USáci stále přeborníci. Vždyť jen jak si koupili našeho vedoucího modroptáka Tupohlávka, či kravku Vlastičku. Je vidět, že obchodního ducha mají v genech. Když ne po Féničanech, tak po těch druhých, z těch ruských stepí.
Služebníci jsou stále žádané zboží.

A že člověk má větší hodnotu, než nějaký pták, je samozřejmé. Vezmete jen pořizovací náklady na pořízení náhradního kusu - u ptáka a u člověka. Trochu lépe vychází srovnání finančních nákladů na reprodukci kilogramu živé váhy člověka a ptáka. Ovšem krůta je jen hloupý pták z Ameriky a tak její hodnota je nepatrná, a to i proti ceně modroptáka. Alespoň předpokládám, že Tupohlávek se cenil na víc, než jednu krůtu. U Vlastičky je to tak 1:1.

138490

24.6.2007 9:36

Zvířata

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Přijde takhle slepice,holubice a kačena za svatým Františkem z Assisi a povídají:Františku,žijeme si poklidně v Tisové a najednou přijedou nějací divně oblečení týpci,pochytají nás a do těla stříknou nějaký svinstvo!Sejmuli i toho cizokrajnýho frajera,co neměl ani vycházky.Prý byl v okolí nějaký krůtí koncentrační tábor a chytli tam nemoc,protože nějaký bratr freebird se jim vydělal na budoucí podestýlku.Co máme dělat?
A František povídá:vím miláčkové moji,už se mi ty stížnosti ani nevejdou do kanclu.Před chvílí tu byla krysa,co že jim to furt hází do kanálů,že se to nedá žrát a chcípají jako mouchy.Zatím spočinˇte v mé rajské zahradě,jestli to půjde takhle dál,budeme to asi muset předat vymahací firmě Shock and Awe [velký smích] ,pak to snad těm homo sapiens sapiens v tý makovici secvakne [smích] .

138239

24.6.2007 11:36

čí život je víc?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Proč si myslím, že lidský život je víc než krůtí/zvířecí ??
Třeba proto, že když umře člověk, může to být moje matka, nebo otec, nebo polovina vesnice - mých sousedů a přátel nebo známých.
Může umřít moje manželka, moje děti.
A taky chodím na pokec na pivo raději s lidmi, než s krůtami [smích]
Z názorů o utracení zvířat jako o chybě mohou napsat pouze lidé, kteří nemají (možná nidky neměli, nebo už zapoměli) za nic a za nikoho zodpovědnost. Lidé, kteří jen nakoupí v supermarketu, a nasycení z domu jsou nejchytřejší.
V okolí je takových farem několik, a vy byste pak z vlastní kapsy platili nakažená a uhynulá stáda? Těžko. Výroba masa je průmysl, ikdyž to u chladícího boxu v obchodě tak nevypadá.

lada
ps. však ona Země, až jí dojde trpělivost, si od lidské populace jako epidemie taky "odkašle"

138256

24.6.2007 15:23

RE: čí život je víc?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 138256

"...Z názorů o utracení zvířat jako o chybě mohou napsat pouze lidé, kteří nemají (možná nidky neměli, nebo už zapoměli) za nic a za nikoho zodpovědnost..."

To je pochopitelný názor, ale jde právě o to, že dospělí lidé mají zodpovědnost každý sám za sebe, ale lidstvo jako celek má zodpovědnost za planetu a za vše, co je na ní, a zejména za zvířata, která si ochočilo a která mu slouží doslova do roztrhání těla. Nemusíte být zrovna věřící, kteří by si měli vzpomenout na to, že právě toto říká Hospodin Adamovi a Evě, stačí prostá láska a úcta k životu jako takovému, který je nakonec jen jedním vzájemně na sobě závislým organismem. To, co učiníme tomu nejmenšímu z nich, jako bychom učinili sobě.

[smích]

138282

25.6.2007 9:23

RE: čí život je víc?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 138282

Naprosto souhlasím.
Sám bych se pro takovouto hromadnou vyhlazovací akci nikdy nerozhodl. Ale ti co to udělali, to museli udělat, protože to je jednoduše jejich práce (a zodpovědnost).
Skoro mi to připomíná Stalinovo.. když ve válce umře jeden voják, je to tragédie. když jich umře 100.000, je to statistika.

V Tisové anabáze končí, běží 30 denní karanténa, a věřte, že si všichni nepřejí nic jiného, než aby už žádné nakažené ptactvo/virus nalezen nebyl.

viz přeživší labutě po negativním výsledku vyšetření
zdravé labutě přežily

zdraví přeju,
lada

138354

24.6.2007 19:27

RE: čí život je víc?

lesov 83.?.?.?

Reakce na 138256

A kde v tom tvrzení chceš hledat logiku?!
Ta Tvoje stará bude určitě taky pěkná krůta a děti pěkní ptáčkové,kteří nakonec třeba Tobě nebo Tvým rodičům zakroutí krkem až jim nebudete chtít koupit novýho walkmana...! [velký smích]
O zodpovědnosti už nepiš,nemáš páru,co to je!
A teď něco z praxe:
Moji rodiče vzpomínají na to,co dělal děda,když kráva dostala slintavku.Vytřel jí kusem slámy tlamu a s tou pak natřel žlaby tak,aby tu infekci měly všechny krávy naráz a taky se z toho společně dostaly a bylo po dalším šíření infekce... [překvapení]
Myslím,že kdyby tu krávu někdo zabil,tak by ho zabil...!

138312

25.6.2007 13:19

Hysterie...

E.T. 85.?.?.?

Lidé udělali koncentráky pro zvířata, zabíjí jejich mláďátka, tedy genocidu na nich páchají již z principu-(JATKA). Ptačí chřipka je uměle vymyšlený strašák, to všichni ví, pamatujeme nemoc šílených krav, nikdy se nic neprokázalo, že by člověk byl nakažen, přesto se vybíjela celá stáda. Genocida na zvířatech se prezentuje tentokrát státní mocí. Samozřejmě, že by šlo ostatní zdravá zvířata dát do karantény, všechno vydesinfikovat atd. Ale to je pracné, není k tomu vůle. Levnější je chov vybít, a koupit nová zvířata. Všichni si totiž přijdou na své, hasiči,i veterináři, všichni naůčtují tučné sumičky za ty mordy, chovné farmy mají odbytiště na nová mláďata, no a byznys jede dál. Úředníci sepisují protokoly, konají kontroly ,tím dávají najevo, jak jsou potřeba. Děsivá je brutalita, s jakou se to děje, jak všechny televize ukazují do detailu to zabíjení, měla jsem velmi silný pocit, že jim to snad všem ještě dělá dobře. A zabíjet i papouška v domácnosti jen dokládá, že státní moc může legalizovat jakoukoli genocidu, že může prakticky cokoliv... [pláč]

138371

25.6.2007 22:57

Brouci pytlíci zde jsou

LaFox 213.?.?.?

Vždycky jsem si myslel, že zvědavec je seriózní server. Tedy takový, který píše pravdu [smích] No ale po přečtení tohoto článku a diskuse k němu je mi to jasné. Typicky všichni tady a to včetně pana Stwory prostě hlásáte jeden názor, ve stylu, já všechno vím, já všechno znám, já všemu rozumím. Nebojím se říci, že to je hlásání Vaší pravdy ve stylu jedné strany.

138426

25.6.2007 23:13

RE: Brouci pytlíci zde jsou

Brixenský vězeň brixenskyvezen (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 138426

Teď jste si nasadil laťku poměrně vysoko - budete muset totiž své tvrzení dokázat, a to zřejmě pomocí zevrubné analýzy všech diskusních příspěvků. Ale to vy dělat nebudete, že ne? Jednodušší je přece zobecnit a zpaušalizovat. Váš argument vyvrátím jednou větou: Pokud si přečtete celou diskusi, zjistíte, že předkládané názory nejsou stejné, a tedy není pravdou, že, jak píšete, všichni tady hlásají jeden názor.

A bezohledu na to, jaký názor kdo vyjadřuje, přispěvatelé ve výše uvedené diskusi alespoň diskutují - předkládají nějaký názor. Vy jste jen vykřikl, zbytečně, bezobsažně. Pokud máte výhrady k článku nebo nějakému konkrétnímu názoru v diskusi, vyjádřete se, prostor máte. Pokud k tématu nemáte co říci, raději mlčte.

138429

27.6.2007 11:30

nové místo nákazy

ladaa 195.?.?.?

4km od Tisové, 60 nakažených, celý chov - 27-28.000 kusů + všechny ostatní opeřenci v obci budou utraceni.

druhý chov s h5n1

Bohužel se moje přání nevyplnilo.
lada

138551

28.6.2007 9:41

Druhy pohled

malcor 62.?.?.?

Podivejte se na to z druhe strany. Existuje riziko, ze H5N1 zmutuje a bude prenosne z cloveka na cloveka. Pak se to diky doprave muze rozsirit velmi rychle. Vzhledem k tomu, ze dneska do sebe lidi sypou antibiotika na kdejakou kravinu tak je i realna moznost, ze se to pak nebude dat lehce lecit. Takze se to da vnimat i jako preventivni opatreni pred pandemii chripky. Je sice pekne ze ted na to umrelo 200 lidi za 5 let. Ale co az se to treba rozjede a umre 100 000 za mesic? Nebude uz pak pozde?

P.S. Nerikam, ze to tak bude, ale pisu to i jako pohled z druhe strany. Hygienik se na to taky nediva z pohledu do minulosti kdy umrelo 200 lidi, ale kouka dopredu.

138602

28.6.2007 13:38

RE: Druhy pohled

Aja 74.?.?.?

Reakce na 138602

Nerikam, ze to tak bude

...no, nebude to, jak rikate. Uz proto, ze virova onemocneni se neleci antibiotiky.

138627

29.6.2007 18:15

video Lov kachen

R. 71.?.?.?

http://www.vegetarian.cz/video/lovkach.html
Ja vim, ze situaci to nezlehci, ale presto jeden usmevny pohled ...

138752

29.4.2009 9:33

p=rasečí chřipka

mili miliversus (zavináč) seznam (tečka) cz 78.?.?.?

lidi myslíte si, že je to uměle vyvoláný strašák, aby se zkoupili již brzy procházející léky??? [zmaten]

189816

Příspěvků: 80

23.06. 08:24 sronin  dovětek
23.06. 18:36 zednik  RE: dovětek
23.06. 09:09 ladaa  k h5n1
23.06. 10:03 miro.slav  RE: k h5n1
25.06. 09:20 Starman  RE: k h5n1
23.06. 12:03 Grovik  RE: k h5n1
23.06. 12:05 trodas  RE: k h5n1
23.06. 13:00 bubak  RE: k h5n1
24.06. 22:24 Rene Bartosek  RE: k h5n1
23.06. 13:02 Agatha  RE: k h5n1
25.06. 11:22 Starman  RE: k h5n1
23.06. 17:39  RE: k h5n1
23.06. 13:46 Anonymouse  RE: k h5n1
23.06. 18:05 Blue  RE: k h5n1
23.06. 18:12 LG  RE: k h5n1
23.06. 19:25 Anonymouse  RE: k h5n1
23.06. 20:41 Vladimír Stwora  RE: k h5n1
23.06. 23:13 anti-anti  RE: k h5n1
24.06. 01:25 Anonymouse  RE: k h5n1
24.06. 10:28 trodas  RE: k h5n1
24.06. 08:50 DavidZ  RE: k h5n1
24.06. 09:38 Anonymouse  RE: k h5n1
24.06. 10:02 DavidZ  RE: k h5n1
24.06. 10:11 Anonymouse  RE: k h5n1
24.06. 10:47 DavidZ  RE: k h5n1
24.06. 12:12 Anonymouse  RE: k h5n1
24.06. 18:30 DavidZ  RE: k h5n1
24.06. 18:43 Anonymouse  RE: k h5n1
24.06. 19:24 DavidZ  RE: k h5n1
25.06. 01:32 Anonymouse  RE: k h5n1
25.06. 06:14 DavidZ  RE: k h5n1
25.06. 11:26 Anonymouse  RE: k h5n1
26.06. 06:56 DavidZ  RE: k h5n1
24.06. 15:51 Aja  RE: k h5n1
24.06. 18:39 DavidZ  RE: k h5n1
25.06. 10:59 Robocrep  RE: k h5n1
25.06. 12:25 leo69  RE: k h5n1
26.06. 04:36 Rene Bartosek  RE: k h5n1
23.06. 23:40 LG  RE: k h5n1
25.06. 09:39 Michajlo  RE: k h5n1
23.06. 10:33 Az  zdání
23.06. 13:11 Leon Kreutzfeld  To je slepici holokaust
23.06. 13:46 KoZe  drubezi vykaly a moc
23.06. 15:38 Vladimír Stwora  RE: drubezi vykaly a moc
24.06. 19:03 lesov  RE: drubezi vykaly a moc
23.06. 14:27 Vojta49  Cena jediného lidského života
23.06. 18:07 Blue  RE: Cena jediného lidského života
23.06. 19:23 Anonymouse  RE: Cena jediného lidského života
23.06. 15:36 Kropáč  Jankům
23.06. 16:05 svoboda  Proč vybili slepice ve městě
23.06. 16:12 Hastrman  RE: Proč vybili slepice ve městě
23.06. 17:51 Julian  Lidi, lidi
23.06. 20:05 Brixenský vězeň  Nejsem žádný velký milovník zvířat, ale...
23.06. 23:47 Striga  RE: Nejsem žádný velký milovník zvířat, ale...
24.06. 01:32 Anonymouse  RE: Nejsem žádný velký milovník zvířat, ale...
24.06. 01:34 Anonymouse  RE: Nejsem žádný velký milovník zvířat, ale...
24.06. 09:54 Brixenský vězeň  RE: Nejsem žádný velký milovník zvířat, ale...
24.06. 17:03  ...
23.06. 21:28 QWSAQ  Udržujte paniku ...
24.06. 00:11 Vily  nemoralnost
24.06. 00:21 Vily  tubera
25.06. 09:22 JirkaF  RE: tubera
25.06. 13:37  RE: tubera
24.06. 09:34 Eiva  Stejně by byli zabiti a snězeni
24.06. 18:27 Anonymouse  RE: Stejně by byli zabiti a snězeni
24.06. 18:41 nitram.r  RE: Stejně by byli zabiti a snězeni
26.06. 15:49  RE: Stejně by byli zabiti a snězeni
24.06. 09:36 micha  Zvířata
24.06. 11:36  čí život je víc?
24.06. 15:23  RE: čí život je víc?
25.06. 09:23  RE: čí život je víc?
24.06. 19:27 lesov  RE: čí život je víc?
25.06. 13:19 E.T.  Hysterie...
25.06. 22:57 LaFox  Brouci pytlíci zde jsou
25.06. 23:13 Brixenský vězeň  RE: Brouci pytlíci zde jsou
27.06. 11:30 ladaa  nové místo nákazy
28.06. 09:41 malcor  Druhy pohled
28.06. 13:38 Aja  RE: Druhy pohled
29.06. 18:15 R.  video Lov kachen
29.04. 09:33 mili  p=rasečí chřipka

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

33

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 65 čtenářů částkou 11 417 korun, což je 33 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
bc1q40mwpus89teua4ruhxrtal6v45lc3ye5a9ttud

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Rusko vypálilo 31 hypersonických raket Kinzhal na klíčové ukrajinské vojenské struktury 22.11.24 17:58 Rusko 0

Tajné dokumenty odhalily, že Německo začalo připravovat plány na rozmístění 800 000 vojáků pro případ, že Rusko napadne NATO 22.11.24 17:55 Německo 0

Rusové na Rudém náměstí předvedli mezikontinentální balistickou raketu s nápisem „Po mně zůstane jen ticho“ 22.11.24 10:36 Rusko 0

Francouzský prázdninový chaos, protože bylo zrušeno 60 letů a Eurostar zpožděna kvůli masivnímu sněžení 22.11.24 10:12 Francie 0

Ukrajina se snaží vytvořit atmosféru třetí světové války ve snaze obrátit celý Západ proti Rusku22.11.24 09:59 Ukrajina 2

Maďarsko přesouvá všechny své protiletadlové systémy k hranici s Ukrajinou22.11.24 09:46 Maďarsko 2

USA: Krátce před předáním moci administrativa T.Bidena uvalila nové sankce na ruskou Gazprombanku22.11.24 08:21 USA 0

Projev Vladimira Putina k vážné mezinárodní situaci, "Orešnik" dopadá jako prut na záda válečných jestřábů.22.11.24 08:12 Rusko 0

Nový americký ministr zdravotnictví Robert Kennedy vysvětluje, jak NATO způsobilo válku na Ukrajině (video) 22.11.24 08:11 Ukrajina 0

Baltské moře: Dánské přístavní stráže zajaly čínské plavidlo Yi Peng 3 - Je obviněno ze sabotáže 22.11.24 08:06 Dánsko 0

Rusko: „Naším dalším cílem může být americká základna protiraketové obrany v polském Rezikově“!22.11.24 07:49 Rusko 1

Británie ve válečné pohotovosti: "Očekáváme útok z Ruska i dnes večer" 22.11.24 07:40 Británie 0

Ukrajinci opět zasahují raketami a drony ruské území na jihu Ruska22.11.24 06:58 Rusko 0

Na operace můžeme létat do Řecka, varuje ekonomka před kolapsem nemocnic22.11.24 04:50 Česká republika 2

Politico - Západ nakupuje plyn od Ázerbájdžánu, ale Rusko z toho těží 21.11.24 19:24 Neurčeno 0

Protestující policisté a hasiči vypískali Rakušana. Jeho sliby označili za pohádky21.11.24 17:43 Česká republika 0

Mezinárodní trestní soud vydal zatykač na Netanjahua. Viní ho z válečných zločinů v Gaze21.11.24 17:25 Neurčeno 2

V bažinách Washingtonu začíná být rušno 21.11.24 15:15 USA 0

Po nás potopa21.11.24 08:13 USA 0

Vláda zvýšila dědickou daň pro britské zemědělce 21.11.24 07:24 Británie 0

Měnové kurzy

USD
24,35 Kč
Euro
25,35 Kč
Libra
30,50 Kč
Kanadský dolar
17,42 Kč
Australský dolar
15,82 Kč
Švýcarský frank
27,22 Kč
100 japonských jenů
15,73 Kč
Čínský juan
3,36 Kč
Polský zloty
5,85 Kč
100 maď. forintů
6,16 Kč
Ukrajinská hřivna
0,59 Kč
100 rublů
23,33 Kč
1 unce (31,1g) zlata
65 942,21 Kč
1 unce stříbra
761,40 Kč
Bitcoin
2 418 849,31 Kč

Poslední aktualizace: 22.11.2024 22:00 SEČ

Tuto stránku navštívilo 10 201